Recenze: Miluju tě. Já vím.

Autor: Nofreeusernames /Olga Zbranek Biernátová/

Název originálu: Miluju tě. Já vím.

Počet stran: 280

Série: Navždycky

Díl v sérii: #2

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání v ČR: 2021


Oficiální anotace:

Nejtěžší cosplay? Být sama sebou na střední! Volné pokračování bestselleru Navždycky.

Avy si skoro nikdo nevšímá. Sice jí tak projde kdeco, ale jinak jí to pěkně štve. Na Instagramu je však populární skoro jako Baby Yoda a její cosplaye mají tisíce lajků. To hezouna Chrise Cartera žere celá škola nonstop – včetně Avy. Jenže c
o z toho, když s ním nedokáže ani mluvit? S tajemným klukem, co jí začne psát, tenhle problém nemá. Z rande naslepo se ale většinou vyklube průšvih, takže mise zní jasně: odhalit jeho identitu, než Avu najde sám.

Moje hodnocení:

Kniha Miluju tě. Já vím. je volným pokračováním knihy Navždycky. A stejně jako první díl i tenhle je hodnocen velmi rozporuplně a negativní názory, zdá se, převládají. Protože mi první díl nepřišel špatný a odpočinula jsem si u něj, rozhodla jsem se i pro vyzkoušení tohohle a můžu jednoznačně říct, že jde o povedenější knihu.

Hlavní hrdinkou je, z minulé knihy dobře známá, kamarádka Ava. Charakterově mi byla sympatičtější, než Mei a celkově mi její příběh, a to co řešila, přišel zajímavější. I to i přesto, že se ve světe cosplayů vůbec neorientuju, nebo možná právě proto? Bylo to pro mě nové prostředí a popisovaná výroba kostýmů a následná sebeprezentace na akcích k tomu určených, mě zaujala. Ava je totiž nenápadná a nezapamatovatelné v reálném životě, ale coby královna cosplayů je uznávaná a sledovaná hvězda. 

Plusem je, že se v průběhu objevují i dobře známé postavy z minulé knihy, jako je Mei, Liam nebo Travis. Samozřejmě je zde i celá řada dalších nových postav, z nichž je rozhodně nejzásadnější pohledný, charismatický Chris Carter. Jeho zpracování mě překvapilo i tím, že je pojato komplexně a není to tedy postava typického nafoukaného školního idolu.


Hlavní zápletka s tajemným telefonním číslem a zjišťování toho, o koho se jedná a následné trable s láskou, není ničím překvapivým nebo originálním. Je to ale milé, hezky napsané a příjemně se čte. O romantickou linku tedy není nouze, ale neřeší se jen láska.

Celkově mi kniha přišla zajímavější a čtivější. Ano, pořád je to jednoduchá, odpočinková, nenáročná a přiznejme si to, předvídatelná kniha, která svými zápletkami příliš nepřekvapí. Na relax a "vypnutí" je to ale dobrá volba. Děj je svižnější, záživnější a na můj vkus není tak plytký. Navíc už nepřipomíná "vykrádačku" všech možných YA knih a klišé. 

Opět nechybí vložené chatové konverzace, posílání obrázků a spoustu odkazů na filmy a hudbu. U některých jsem se i pobavila. Bohužel ty, které souvisely se Star Wars šly tak trochu mimo mě. (přiznávám, StarWars jsem neviděla) Naštěstí mi tento handicap nijak nebránil v porozumění nebo pochopení.

Obálka knihy je stejně jako u prvního dílu ideální volbou k YA obsahu knihy. Dokonce se mi tahle líbí o trochu víc. Určitě za to může fialová barva, kterou mám ráda.



2 komentáře:

  1. Knihu mám v práci a nemám vůbec chuť ji číst :-D já nevím proč, ale je mi nesympatická celkově. Listovala jsem v ní několikrát a pokaždé jsem si říkala, že ji číst určitě nebudu :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem narazila na pár takových knih. :D Pokud ti je vyloženě "nesympatická" myslím, že nemá cenu se do ní nutit. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.