Měsíční shrnutí #58 /říjen 2021

Další měsíc utekl jako voda, polovina podzimu je pryč a do Vánoc a nového roku zbývá méně dní, než by mi bylo milé... Tenhle měsíc byl pro mě už trochu méně hektický. Zvykla jsem si na školní život a povinnosti a dokonce jsem našla trochu času na čtení. (převážně knihy do školy, ale i nějaká ta beletrie se objevila). Samozřejmě by to mohlo být lepší, ale co se dá dělat. Hromádka knih k přečtení mi na stole bezútěšně roste, ale já se jí postupně propracuji. Určitě! :)


 
 
Počet přeřtených knih: 6

Počet přečtených stran: 1 470

Nejčtenější nakladatelství: Cosmopolis, Metafora, Moba, Paseka, STN, Vesmír

 


Autor měsíce: Kathryn Hughes
Proč: Jednoznačná volba. V nedávné době jsem od autorky četla knihu Klíč a teď Dopis a z obou jsem byla nadšená. Líbí se mi styl, jakým autorka píše, zápletky, které dokáže vymyslet, střídání linek z minulosti a současnosti... Jednoduše řečeno, tahle autorka je přesně tím pravým pro mě.



Největší překvapení: Čtyři ženy Karla IV. (Frantšiek Kavka)
Proč: Čekala jsem spíš nudnější publikaci o životě Karla IV. a ono ne. Překvapivě se jedná o zajímavou, dobře napsanou knihu, díky které se čtenář mnohé dozví. Ano, je to literatura faktu, ale pojatá přístupnější formou. Autor vše vysvětluje, dává do souvislostí a nenechává čtenáře jen "plavat".



Největší zklamání: Lžidimitrij (Nikolaj Michajlovič Karamzin)
Proč: Dějny Ruska, a celkově ruské prostředí, mě zajímají a ráda se dozvím něco nového. Proto jsem se na tuhle knihu pojednávající o lžicarovi Dimitrijovi těšila. Bohužel byla pro mě velkým zklamáním. Téma zajímavé, ale pojetí nudné... ve výsledku jsem se ani pořádně nic nedozvěděla.

 


Ženská postava měsíce: Kit - Když jsme ještě věřily na hodné víly (Barbara O'Nealová)
Proč: Ačkoliv mi Kit není povahově příliš blízká, zaujala mě. Její výprava za ztracenou sestrou a odvaha odhalit pravdu, i když nemusí být zrovna hezká. Zároveň odhodlání jít si za svým snem i přes nepřízeň osudu a nepochopení rodiny... Rozhodně je to zajímavá osoba.



Mužská postava měsíce: William - Dopis (Kathryn Hughes)
Proč: Nejedná se o vyloženě hlavní postavu, ale důležitou roli v příběhu sehraje. Jde se přesně o ten typ člověk, kterého musíte mít rádi. Je milý, pozorný, hodný a laskavý, ochotný kdykoliv pomoc. Zároveň je to fešák, který si na nic nehraje. Někoho takové tak potkat v reálném životě... :)



Pár měsíce: Marie a Jan Jesenius (Doktor Jesenius)
Proč:
Ano, jedná se o skutečné historické postavy a o skutečný pár. V téhle knize byl jistě jejich vztah trochu přibarvený a nadnesený, ale i tak se mi moc líbil. Jak Marie svého muže podporovala, ale zároveň se nebála použít kritiku... Tehdejší manželský svazek byl samozřejmě jiný a na dnešní měřítka byla žena příliš v rukou muže. I tak se mi tihle dva spolu zamlouvají.



Nejlepší obálka: Když jsme ještě věřily na mořské víly (Barbara O'Nealová)
Proč: Jednoznačně. Tahle obálka je prostě nádherná a spolu s názvem působí úžasně poeticky. Na první pohled se vůbec nezdá, jak silný příběh se skrývá uvnitř.



Nejhorší obálka: Spartakus (Věra Olivová, Pavel Oliva)
Proč: Ještě jsem uvažovala nad Lžidimitrijem, ale nakonec pomyslné první místo obsazuje tahle kniha. Popravdě doteď nechápu, co že je to na ni zobrazené?

8 komentářů:

  1. Zvládla jsi toho přečíst hodně 🙂 ale ani jednu knihu z tvého výběru jsem nečetla.
    Jinak o hektickém měsíci také něco vím 😁 tak přeji vic času na čtení 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě zas tolik nepřekvapuje, že jsi knihy nečetla. :)
      Děkuji, i tobě přeji klidnější měsíc a více času na čtení. :D

      Vymazat
  2. přeji hodně štěstí ve zpracovávání hromádky knih :) a myslím si, že jsi toho stihla hodně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, už jsem se radovala, že jsem z hromádky ubrala a zas mi na ní přibylo xy nových knih... :D Prostě je to nikdy nekončící boj. :P

      Vymazat
  3. Stejně jako tobě i mě se zalíbila autorka Kathryn Hughes, už se nemůžu dočkat její třetí knihy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na její další knihu už také moc těším. Věřím, že bude stejně skvělá a nezklame nás. :)

      Vymazat
  4. Tos měla slušné říjnové počtení :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.