Knižní přírůstky #55

Po nějaké době se mi doma nashromáždilo zas pár nových knih. Jedná se o knihy zaslané v rámci spolupráce s Nakladatelským domem Grada a s internetovým obchodem Megaknihy. Oběma zmíněným tímto moc děkuji.

 

První knihou je úžasná kniha od české autorky M. K. Hardy s názvem Haka za lilii. Myslím, že ji už téměž každý zaznamenal, a to jak díky krásné obálce, tak díky skvělým ohlasům a recenzím. Sama mám knihu již dočtenou (sáhla jsem po ní hned jak se mi doma objevila) a řadím se  mezi nadšené čtenáře. Knihu mám navíc s krásným milým věnováním. Takže děkuji dvakrát.

Žhavý román nejen o ragby, následné fyzioterapii a osudové lásce od české autorky.

Lily: Věnuju se fyzioterapii dost dlouho na to, abych poznala člověka, který skutečně potřebuje moji pomoc. A někdo takový je právě tenhle nabručený rugbista, který tu leží pod mýma rukama, a místo aby spolupracoval, si dovoluje zpochybňovat moje sch
opnosti! Ale já mu ukážu! A nebude mu k ničemu, že je tak zatraceně charismatický!
Jo, tak tohle platilo před týdnem. Teď už ho nemůžu dostat z hlavy. Jenže on žije na druhém konci světa…

Alexander: Kdo by řekl, že mým největším zážitkem z mistrovství světa nebude hra o titul, ale holka, co mi hraje na nervy. A tohle myslím doslova. Její fyzioterapie je smrtící. Byl jsem trochu na pochybách, jestli taková drobotina zvládne skoro dvě desítky chlapů, jenže jsem se dost spletl. Srovnala si nás do latě a stala se součástí týmu neuvěřitelnou rychlostí. Ačkoliv jsem ji okukoval už před tím, než jsem zjistil její tajemství, teď jsem jí přímo obdivoval.

Jenže ona má přítele a já se mám za pár týdnu vrátit domů. A to je dost daleko odtud…

 

 

Další  je kniha, z které mé češtinářské srdce zaplesalo. Není to nic jiného než horká novinka Průvodce literární hysterií 19. století od Karolíny Zoe Meixnerové. V podstatě od počátku ji sleduji a podporuji, takže jsem si ani její knihu nemohla nechat ujít. Stačilo zběžné prolistování a věděla jsem, že bude stát za to. I teď po dočtení jsem stejného názoru.

Průvodce českou literární historií 19. století od úspěšné influencerky.

Ve škole nás naučili, že Babičku napsala Božena Němcová. Zív. Aktivnější učitelé pro zajímavost dodali, že to byla pěkná rajda, tedy Božena, nikoliv Babička. Aha – a to je všechno? Ani nápad! Literární hysterie instagramerky Karolíny Meixnerové alias @
cojezoe zbavuje známé postavy české literatury nálepek a popisuje jejich životy tak, jak skutečně proběhly. Plus minus. Literatura je sexy, pojďte si ji zamilovat!



Vracíme se zpět do Grady. Další novou knihou je první díl z připravované série s názvem Straky. Knihu napsala dvojice autorek Zoe Sugg a Amy McCulloch. Podle anotace půjde o hodně zajímavý YA hororový gotický příběh z internátní školy. Což zní velmi dobře.

Ty budeš další!
MRTVÁ STUDENTKA NA PLÁŽI.
SÉRIE OTÁZEK BEZ ODPOVĚDÍ.
TAJEMNÉ STRAČÍ TETOVÁNÍ.

Audrey přijíždí z Ameriky na prestižní anglickou internátní školu, aby utekla své minulosti. Nic se ale neděje podle očekávání – spolubydlící Ivy ji ignoruje a nad celou školou se vznáší mrak v podobě nejasné smrti sedmnáct
ileté spolužačky na konci předešlého školního roku. Když začne kdosi vysílat anonymní podcast s názvem „Kdo zabil Lolu?“, celá škola už nemluví o ničem jiném.

Co znamenal obrázek straky vytetovaný na jejím těle? Existuje snad stále tajné Stračí společenství a má něco společného se smrtí studentky? Nebo to byla opravdu jen nešťastná nehoda?

Děsivý a napínavý příběh z místa, nad nímž se vznáší hejna zlověstných strak, vám nedá spát.

 

 

Prozatím poslední novou knihou je sbírka povídek od české autorky Barbory Vajsejtlové s názvem Vůbec o nic nejde. Přiznám se, že běžně povídkové knihy příliš nevyhledávám, ale u téhle jsem udělala výjimku ze dvou důvodů. Za prvé témata mezilidských vztahů a podob lásky působí zajímavě a za druhé jsem od autorky před (asi) dvěma roky četla její román Bokovka, kterým mě hodně zaujala.

Někdy se věci zvrtnou způsobem, který by nikdo nečekal. Je ten, kdo si u manžela prosadí volný víkend, opravdu vítěz? Co se skrývá za zdánlivě dokonalým chováním jednoho gentlemana? Je žena špatná matka, když má jedno své dítě radši než druhé? A jak profesionální zloději kradou, tedy shánějí dárky k narozeninám?

Povídky o
tom, jak důležitá je pro nás láska ve všech podobách, co nalháváme sobě i ostatním a jak umíme být pošetilí i velkorysí, spojuje jako červená nit prvek překvapivé pointy, který čtenáře dovede pobavit i ohromit.



Jak tak koukám, kromě jedné knihy se jedná o samé české autorky. U kterých věřím, že mě rozhodně nezklamou. Jak jste na tom vy s českými knihami? Vyhledáváte je, nebo spíš dáváte přednost zahraničním titulům?

9 komentářů:

  1. Na Průvodce se chystám taky a jsem na to jako studentka bohemistiky strašně zvědavá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě také studuji bohemistiku, takže jsem byla hodně zvědavá. Myslím, že kniha stojí za to. :) Máš se na co těšit.

      Vymazat
  2. Tak záhady straciho tetování mě zajímají, na to se musím podívat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se určitě koukni. :) Akorát upozorňuji, že jde o sérii a prý tenhle díl končí dost otevřeně... :)

      Vymazat
  3. Haka za lilii se mi taktéž moc líbila. A teď se chystám na Straky. :)

    OdpovědětVymazat
  4. I follow you number 80 , follow back?

    https://fashionandwishlist.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. kniha Straky mi nějak unikla, ale už je přidána na seznam :D :) děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už ji mám přečtenou a můžu ji doporučit. :) Akorát je třeba počítat s tím, že jde o sérii a závěr je tedy značně otevřený. :))

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.