Měsíční shrnutí #67 /září 2022

 

 

První podzimní měsíc jsme se bohužel krásného babího léta nedočkaly, ale nastalo období teplých svetrů, horkých čajů a pálení množství svíček, čehož plně využívám. Teplé dny bych brala zpět, ale je třeba i na tomhle najít něco pozitivního.
První polovinu září jsem ještě dočítala knihu s letní tématikou a s láskou vzpomínala na léto. Druhá polovina už byla ve znamení knih jiných, částečně také školních, které mě ale poměrně mile překvapily.
Doufám, že i vy jste měli co možná nejlepší start do nového akademického roku a přechod z tepla do zimy bez větších problémů. Mně se samozřejmě nevyhnulo strašlivé nachlazení...

 


Počet přeřtených knih: 7

Počet přečtených stran: 2 347

Nejčtenější nakladatelství: CDK, Metafora, NLN, Red

   


Autor měsíce: Tasha Boyd
Proč: Tahle autorka pro mě byla velkým objevem a překvapením. Její kniha Francouzská lekce mě ještě na chvíli přenesla do léta a opravdu velmi mile mě překvapila. A to jak svým tématem, krásně popsaným prostředím a postavami, tak celkovým stylem autorky, kerý mi opravdu sedl a těch mnoho stran jsem přečetla jako nic.



Největší překvapení: Počátky Přemyslovců (Dušan Třeštík)
Proč: Trochu netypické, ale je to tak. Tato kniha se ke mě dostalo zejména kvůli přípravě na diplomovou práci a teď po dočtení jsem neskutečně vděčná, že tomu tak bylo. Autor dokázal sepsat všechna důležitá data, fakta, události o Velké Moravě a následně prvních Přemyslovcích velmi čtivým, příjemným a přístupným způsobem. Nejen pro odborníky, ale i pro laiky. Od teď budu knihu doporučovat všude, kam přijdu.



Největší zklamání: -
Proč: -



Ženská postava měsíce: Josie - Francouzská lekce (Tasha Boyd)
Proč: Tentokrát bylo těžké najít postavu, která by se do této kategorie hodila. Nakonec jsem vybrala Josie, která mi byla od začátku sympatická a bavil mě její pohled na svět.



Mužská postava měsíce: Basil - Bazar u puntíkaté zebry (Raphaёlle Giordanová)
Proč: Tahle postava je strašně zvláštní, ale v dobrém slova smyslu. Majitel bazaru, vynálezce, věčný snílek a optimista. Tak by se dal Basil popsat a jako průvodce knihou je nedocenitelný.

 

Pár měsíce: Josie a Xavier - Francouzská lekce (Tasha Boyd)
Proč: Dva lidé z rozdílných světů, kterým se čirou náhodou střetnou životy a oni se do sebe nečekaně zamilují. Trošku klišé, ale skvěle fungující. Navíc tihle dva jsou spolu naprosto úžasní. Od počátku tam je určitá chemie a jiskření. 


 

Nejlepší obálka: Bazar u puntíkaté zebry (Raphaёlle Giordanová)
Proč: Přijde mi originální a zaujme podle mě na první pohled. Při bližším prozkoumání se jedná o zebry všech možných vzorů a ve spojení se zeleným pozadím a výraznou oranžovou to vypadá výborně. 


Nejhorší obálka: Jak říkat pravdu o dějiných (J. Applebyová, L. Huntová, M. C. Jacobová)
Proč: Je tomu tak. Tato kniha se krásnou obálkou opravdu chlubit nemůže. Není to tak strašné, ale ve srovnání s ostatními...?

 

10 komentářů:

  1. u mě září bylo tragédie... ani jedna přečtená kniha, snad v říjnu bude lépe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy prostě není čas, energie, chuť na čtení. Tak snad bude v říjnu lépe. :)

      Vymazat
  2. Moc pěkné shrnutí, 7 knih je paráda. Jinak Francouzskou lekci jsem četla a neskutečně moc se mi to líbilo :-)

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Že ano. Francouzská lekce byla skvělá. :D

      Vymazat
  3. Hezké shrnutí, za mě taky velkým překvapením autorka Tasha Boyd, Francouzská lekce byla skvělá. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že nás je nadšených víc. :) Člověk by to na první pohled vůbec neřekl, ale je to vážně něco. :)

      Vymazat
  4. S láskou tě nenávidím jsem měla půjčené z knihovny a byla to velmi pěkná kniha :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také měla půjčeno a upřímně mě netrápí, že knihu nebudu mít doma. I když pěkná byla, to s tebou souhlasím. :)

      Vymazat
  5. Krásný počet knih. Já z nich nečetla žádnou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knih vychází opravdu spousta, takže mě to nepřekvapuje. :) Ale třeba se k některé časem dostaneš... :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.