Recenze: Milovaný nevlastní bratr

Autor: Penelope Ward

Název originálu: Stepbrother Dearest

Počet stran: 310

Nakladatelství: Baronet

Člověk by neměl toužit po někom, kdo ho mučí. Můj nevlastní bratr Elec se k nám přestěhoval, když jsem byla v posledním ročníku na střední, a já jsem absolutně nebyla připravená na to, co za pitomce se z něho vyklube. Zuřila jsem, že si svoji zlost vybíjel na mně, protože tu s námi nechtěl být. Zuřila jsem, že si do svého pokoje vodil holky ze střední. Ale nejvíc jsem zuřila kvůli tomu, jak na něj reagovalo moje tělo, zcela proti mé vůli. Zpočátku jsem si myslela, že za pozornost stojí jenom jeho zevnějšek: potetované břišáky a ostře řezané rysy v obličeji. Pak se to mezi námi začalo měnit a jedné noci to vyvrcholilo. Stejně rychle, jako vstoupil do mého života, se však vrátil zpátky do Kalifornie. Trvalo dalších několik let, než jsem Eleca znovu uviděla. Když naši rodinu zasáhla tragédie, musela jsem se s ním znovu střetnout. A z puberťáka, který mě tenkrát dokázal pobláznit, se teď stal chlap, který mě doháněl k šílenství. Měla jsem strach, že mi znovu zlomí srdce.

Kniha Milovaný nevlastní bratr je romanticko-erotický příběh z pera známé autorky, který ale ve výsledku není tak skvělý, jak jsem očekávala.

Sledujeme hlavní postavu a zároveň vypravěčku Gretu. V době, kdy příběh začíná je to mladá naivní, nezkušená dívka, které je zároveň velmi chytrá a hodná. Když se k ní domů přistěhuje nevlastní bratr, kterého doposud neviděla, všechno se změní. Ze snahy být přátelský se postupně stává snaha potlačit a zakázat si své city a přitažlivost, kterou k němu přes všechny jeho naschvály cítí. Zmiňovaný nevlastní bratr Elec je fešák a na první pohled bad boy, potetovaný, s piercingy, vysoký tmavý... typický příklad oblíbeného knižního hrdiny. Velkým plusem je také to, že rozhodně není hloupý. Zajímavé je sledovat jak se pomalu odkrývá jeho skutečný charakter, který je pohřben hluboko pod pózou frajírka.

Od začátku je mezi touto dvojicí patrné jisté napětí, jiskření a chemie, což si ani jeden z nich nechce přiznat a dělají vše proto, aby tyto jejich nechtěné city zmizely. Časté jsou vtipné sarkastické narážky, místy i narážky sexuální. Ty zpestřují čtení.

Kniha je psána poměrně jednoduchým jazykem, který neobsahuje žádné příliš komplikované věty nebo dlouhá souvětí. Vše je jasné a přehledné. Kapitoly jsou přiměřeně dlouhé. Díky tomuto spojení jde o velmi příjemné, odpočinkové čtení. Příběh plyne, člověk vše prožívá s postavami, ale žádné drama se nekoná.

Překvapením pro mě bylo rozdělení knihy do dvou částí. První část je období, kdy Elec přijde do Gretiny rodiny a žije s nimi. Druhá část se odehrává o několik let později, přičemž příběh těchto dvou zdaleka neskončil. Zejména ve druhé části je originálně zapojen Elecův pohled na věc.

Téma jako takové je super, jiskření také, ale ve zpracování mi něco chybělo. Možná, kdyby autorka šla více do hloubky. Vše je totiž popsáno spíše povrchně. Dokonce ani hlavní postavy nejsou pořádně rozepsány a vedlejší postavy jsou opravdu hodně vedlejší, spíš jen zalidňují děj. Hlubší popisy by se hodily i u několika vypjatějších scén, jako jsou problémy v rodině a úmrtí. Místy se mi zdálo, že kvůli jisté povrchnosti to nevyzní tak výrazně, jak by mohlo. Samozřejmě nechybí ani erotické scény, kterých je ale překvapivě malé množství, za to dobře podané. Čekala a jsem jich více.

Co se mi nelíbilo, byl konec. Respektive líbilo se mi to, jak vše dopadlo, ale úplný závěr byl na můj vkus moc přeslazený a moc velké klišé. Obešla bych se i bez toho a bylo by to podstatně lepší.

Obálka knihy je pro tento žánr typická, řekla bych, že neurazí ani příliš nenadchne. Ale potěšilo mě, jak moc se osoba na obálce podobá popisu postavy Eleca.