Knižní přírůstky #46

V průběhu minulého týdne mi přišly tři knihy. Dvě novinky z Naklatatelského domu Grada a jedna knižní štafeta.

 

Nejdříve ale novinky z Grady, za které moc děkuji. Obě jsou to očekávané knihy a minimálně jedna z nich je ideálním čtením na léto a odpočinek.

Nevinný záskok od autorky Lizzy Dentové je právě zmiňovaná letní kniha, která slibuje svěží a lehký příběh s nádechem romantiky. Luxusní hotelový resort, sommelierská práce a vydávání se za někoho jiného, podle mě to zní hodně slibně. Navíc knihu doporučuje autorka Josie Silverová (Den, kdy jsem zahlílda lásku a Dva v srdci) a Emily Henryová (Letní láska)

Heather má novou práci…
V čem je háček? Heather není ta, za koho se vydává.
A už vůbec se nejmenuje Heather.

Birdie a Heather jsou nejlepší kamarádky a spolubydlící. Heather je zodpovědná a má v životě jasno. Birdie je tak trochu střelec a neví, co se sebou. Když se Heather překvapivě vydá s novou lásku do Itálie a zruší tak vysněnou letní práci someliérky ve Skotsku, rozhodne se za ni Birdie zaskočit. Vždyť co na tom může být tak složitého? K masu červené, k rybě bílé…

A tak Birdie stráví léto v luxusním pětihvězdičkovém resortu. Dokáže ale obalamutit bohaté zákazníky při servírování vína, kterému na rozdíl od své spolubydlící ani za mák nerozumí? A hlavně – dokáže se neprozradit před hezkým a sympatickým kuchařem Jamesem, prvním mužem, který se jí doopravdy líbí?

 

Druhou knihou je novinka V jabloňovém sadu od autorky Susan Wiggsové, od níž jsem v nedávné době četla knihu Knihkupectví ztrát a nálezů. Tahle kniha by měla vyprávět příběh jedné z vedlejších postav předchozího dílu, což je super. 

Tess Delaneyová se živí pátráním po starých pokladech a jejich navracením právoplatným majitelům. Miluje objasňování historie a vyplňování prázdných míst v srdcích lidí příběhy jejich rodinných dědictví. Kovářova kobyla ale chodí bosa a Tessina vlastní minulost je plná mezer. Otce nikdy nepoznala a její matka věnovala více času spíš cestování než své dceři.

Tess stojí na prahu úspěchu, na kterém usilovně pracovala, takže pro ni není nejvhodnější chvíle začít zpochybňovat své životní volby. Nečekané události a odhalená tajemství ji však nutí vše přehodnotit. Najednou si uvědomuje, že má možná na dosah štěstí, o jakém se jí nikdy nesnilo.

V den, kdy očekává povýšení ve vysoce prestižní aukční síni, ji v její sanfranciské kanceláři navštíví bankéř Dominic Rossi s informací, že na kalifornském venkově žijí její příbuzní, které nikdy nepoznala. Dědeček je bohužel v kómatu, ve své závěti ale právě Tess jmenoval polovičním vlastníkem svého jabloňového sadu. Druhá polovina majetku má připadnout její nevlastní sestře.

Vzhledem k tomu, že Tess vychovávala svobodná matka a nikdy neprovdaná babička, majitelka obchodu se starožitnostmi, je pro ni život v kruhu velké rodiny lákavý, i když nezvyklý. Líbí se jí důstojný Dominic, její vřelá sestra Isabel i život ve městě Archangel v Kalifornii – a díky zkušenostem s historickým výzkumem odhaluje řadu tajemství pohřbených v hlubinách času. Ztracené rodinné dědictví by mohlo přinést finanční i emocionální spásu. A navíc během pátrání začíná chápat skutečnou sílu lásky, společnosti i rodiny.

 

 

No, a poslední je zmiňovaná knižní štafeta. Není to pro mě první, a ani poslední, štafeta, které se účastním. Ráda se s ostatními čtenáři dělím o své myšlenky a názory, které během čtení mám, a zároveň si ty jejich moc ráda čtu. V tomhle případě jsem ale první, takže si bohužel poznámky ostatních nepřečtu. Teď už ale k samotné knize, jedná se o erotický román Kolotoč od Pauliny Świst. Tenhle druh knih nečtu moc často, ale právě Kolotoč mě zaujal a nalákal.
Pustila jsem se do něj hned jak přišel, a přestože mi chybí ještě kousek do konce, můžu říct, že jsem spokojená. Příběh se velmi dobře a rychle čte, nechybí zvraty a ano erotické scény, kterých je někdy až dost... podsvětí a právnické prostředí. Za mě fajn čtení.

Dva mladí advokáti – Piotr a Olka – se přátelí už od dob společného studia na vysoké škole. Oba mají naprosto nevydařená manželství: Olčin manžel propadl hazardu a rozfofrovává její peníze jako posedlý, Piotrova manželka se léčí po nervovém zhroucení. Mezi Olkou a Piotrem přeskočí jiskra a začíná románek, který jejich už tak dost složitou situaci zkomplikuje ještě víc.
Ovšem aby bylo jasno – ani jeden z nich není bez poskvrny. Olka má problém s návykovými látkami a Piotr zase velice snadno podléhá půvabu děvčat, která se kolem něj motají. Oba však spojuje nejen citové pouto, ale také chuť vydělat pořádný balík. Využijí své právnické znalosti a styky ve zločineckém podsvětí a roztočí kolotočový podvod s DPH.
Peníze se jen hrnou, všechno jde jako po másle – ale jen do určitého okamžiku. Někdo něco práskl, prokecl nebo začal spolupracovat s policií. Olku zavřeli a Piotr se skrývá ve Slezsku. Sny o bohatství se rozplynuly… Nebo snad ne? Vždyť se toho může stát ještě hodně, zejména když do hry vstoupí Lilka a Kinga…

 

 

Znáte knihy? Pokud ano, chystáte se na ně, nebo jste je už četli?

7 komentářů:

  1. Já si nakonec nechala Nevinný záskok ujít (zda to bude stejná chybka jako u Klíče) se teprve ukáže... ale mám takového čtení, že nevím co dřív... a v hlavě rozplánované knihy ke čtení až do září.... :-OOO
    Ale přeji ať se ti všechny knihy líbí...
    S knižní štafetou nemám zatím zkušenosti, ale lákala by mě... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velké množství knih a rozplánování na měsíce dopředu... to taky moc dobře znám. :)) I tak jsem si ale tyhle dvě prostě nemohla nechat ujít.
      Co se štafety týče, pro mě je tahle už několikátá a vždycky jsem byla spokojená. Číst knihu spolu s postřehy předchozích čtenářů je vždycky super... :)

      Vymazat
    2. Tak to bych ji někdy taky zkusila - myslím knižní štafetu :)

      Vymazat
  2. ať se knihy líbí a hezky čtou :) od Pauliny Swist znám její předchozí sérii Prokurátor, ale nemám s ní osobní zkušenost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Pro mě bylo tohle první setkání s autorkou a zřejmě nebude poslední. :)

      Vymazat
  3. Všechny knihy mám v plánu přečíst. :) A jsem zvědavá na tvůj názor na Kolotoč (štafetu máš totiž ode mě. :) :D)
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kolotoč je podle mě na štafetu jako dělaný. Věřím, že další čtenářky se díky komentářům a postřehům pobaví. :D

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.