Měsíční shrnutí #53 a #54 /květen a červen 2021

Jak už jsem několikrát zmiňovala květen a červen pro mě byly opravdu hodně hektické měsíce. Zkouškové se samými předtermíny, státnice, obhajoba bakalářky... neměla jsem čas téměř na nic a čtení pro zábavu bylo odsunuto na vedlejší kolej. Naštěstí je vše úspěšně za mnou!! 

Druhou polovinu června jsem proto mohla strávit převážně odpočinkem a čtením. Abych trochu dohnala skluz, který jsem nabrala. Kupička knih k přečtení i těch, na které je třeba napsat recenzi, se pomalu ale jistě změnšuje. Teď už ale hurá na dvojměsíční shrnutí.


Počet přečtených stran: 1 860

Počet přečtených knih: 6

Nejčtenější nakladatelství: Alferia, CooBoo, Metafora, Omega



Autor měsíce: Emily Henryová
Proč: S autorkou jsem se setkala poprvé, její styl psaní se mi zalíbil a kniha Letní sázka mě nadchla. Jistě za to může i téma, o kterém kniha pojednává, ale celkově je to takové lehké, klidné, odpočinkové, příjemně napsané letní čtení. Pokud od autorky vyjde v překladu další kniha, určitě se na ni zaměřím.



Největší překvapení: Letní sázka (Emily Henryová)
Proč: Od knihy jsem neměla velká očekávání, počítala jsem s nenáročnou letní knihou. A ano, opravdu je to odpočinkové čtení, ale přesto se v něm najdou zajímavé myšlenky a několik hlubších témat. Navíc se mi opravdu hodně zalíbil nápad, kdy si dva autoři vymění žánry a snaží se napsat zcela odlišné dílo, než doposud. Celkově je kniha postavená na mnoha kontrastech, což působí skvěle.



Největší zklamání: Snít znovu (Mona Kasten)
Proč: Ze série Začít znovu jsem četla první díl, ze kterého jsem byla nadšená. Proto jsem se i na tenhle hodně těšila a vkládala do něj velké naděje. Bohužel nebyly naplněny. Příběh nebyl špatný, četl se příjemně, ale hlavní postavy mi nepřirostly k srdci a snad polovinu knihy jsem pořád beznadějně čekala na jakoukoliv změnu a vytržení z nudy... Pro mě je tenhle díl spíše zklamáním.



Ženská postava měsíce: January - Letní sázka (Emily Henryová)
Proč: Právě tahle postava mi byla sympatická od první chvíle. Celkově její chování, problémy, životní příběh a snaha se vším se vypořádat. Ačkoliv spolu nemáme společného nic, dokázala jsem se bez problémů vcítit do jejích problémů a starostí.



Mužská postava měsíce: Ezra - Snít znovu (Mona Kasten)
Proč: Mnohem víc než obě hlavní postavy se mi líbily postavy vedlejší. Mimo jiné i bratr hlavní hrdinky Ezra, který ačkoliv je to trochu mrzout, má velké srdce a dostal mě hlavní tím, jak ochranářsky se choval. Vždycky jsem chtěla takového staršího sourozence.



Pár měsíce: Mei a Liam - Navždycky (Nofreeusernames)
Proč: Přestože jsem z knihy nijak zvlášt nadšená nebyla a hlavní postava Mei mě vyloženě rozčilovala, spojení těchto dvou je super. Skvěle se doplňují, splňují hate to love linku a jejich hlášky z Harryho Pottera jsou taky milým zpestřením.



Nejlepší obálka: Snít znovu (Mona Kasten)
Proč: Obálky z téhle série se mi líbí a tahle není výjimkou. Obzvlášť pěkně vypadají všechny knihy pohromadě vedle sebe.



Nejhorší obálka: Ticho mezi námi (Abbie Greavesová)
Proč: Obálky všech knih z edice 7lásky se mi hodně líbí, stejně tak styl a grafická úprava knih. V tomhle případě se mě ale obálka tolik neuchvátila a moc pozitiv na ní nalézt nedokážu. Rozhodně jsou v edici mnohem krásnější.


10 komentářů:

  1. škoda, že tě Kasten zklamala :/ na knihu Ticho mezi námi se chystám, bude to má první kniha z té edice :) a souhlas, obálka je taková nijaka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, od Mony Kasten jsem prostě čekala víc. :/ To nevím, jestli je dobré začínat edici právě touhle knihou... no ale třeba se ti bude líbit. Četla jsem i několik hodně pozitivních a nadšených recenzí. :)

      Vymazat
  2. Na sérii od M. Kasten se chystám, ale když tě Snít znovu zklamalo, tak radši moc velká očekávání mít nebudu 🙂 jinak gratuluji ke statnicím a užij si prázdniny 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. :D
      Já ze série četla první a poslední díl (nic moc pořadí, ale co). :) A první se mi líbil vážně hodně, takže bych na tvém místě nebyla skeptická.
      Přeju ať se líbí.

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Tak nějak. :) Potřebovala jsem něco odpočinkového, u čeho člověk může vypnout. :)

      Vymazat
  4. Gratuluji ke státnicím a obhajobě bakalářky. :) Taky poslední dobou nemám moc čas číst, doufala jsem, že se to v létě zlepší, ale je to spíš horší. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. :) Mám to úplně stejně, sázela jsem na léto, že bude víc času a zatím nic moc... třeba se to v srpnu zlepší? :))

      Vymazat
  5. Pěkné čtení jsi měla.. A celkem 6 knih během dvou měsíců není špatné číslo... :-)
    Ta obálka Ticha - je sice taková nijaká, ale na druhou stranu mi přišla dost výstižná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom máš pravdu, že je obálka docela výstižná. Ale i tak se mi nelíbí. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.