Recenze: Ticho mezi námi

Autor: Abbie Greavesová

Název originálu: The Silent Treatment

Počet stran: 288

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Metafora

Rok vydání v ČR: 2020


Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Metafora!

 

Oficiální anotace:

Maggie a Frank jsou manželé již čtyřicet let. Milovali se od prvního okamžiku, kdy se setkali. Jejich společný život byl plný radosti, slov a smíchu. Zažili i těžké časy, ale jejich vztah byl vždy pevný a nerozbitný. Pouto mezi nimi bylo výjimečné. Ale to platilo jen do chvíle, než nastoupilo ticho.

Teď spolu Maggie s Frankem nemluví
. Vaří si jídlo, sdílí společné lože, ale žijí beze slov. Frank před šesti měsíci přestal mluvit a Maggii ani nikomu jinému se ho nepodařilo opět rozmluvit. Tíha jeho tajemství je rozdělila – vytvořila mezi nimi nepřeklenutelnou propast. A Maggie se dostala na samé dno.

Když ji Frank najde v bezvědomí a vedle prázdný obal od léků, jeho křehký svět se rozpadá. Sanitka Maggii převáží do nemocnice, kde je uvedena do umělého spánku, ze kterého se už nikdy nemusí probudit. Frank se neodvažuje ji opustit. Zůstává jí po boku – a tehdy teprve znovu promlouvá.

Začíná vyprávět svůj příběh. Slova, která tak dlouho zadržoval, jsou konečně uvolněna a odhalují, že i ke špatným věcem mohou vést šlechetné pohnutky.

Může však ještě napravit, co se pokazilo?

Moje hodnocení:

Kniha Ticho mezi námi je dalším dílem, který patří do úspěšné edice 7lásky. Ta se kromě romantiky a lásky zabývá také některými vážnějšími tématy. Už několik knih se ukázalo po emoční stránce, jako velmi silných. V této knize tomu není jinak, tentokrát jde o rodinné a zejména partnerské vztahy.


Hlavními postavami a vypravěči jsou manželé Maggie a Frank. Tito dva spolu tvoří pár po dlouhých 40 let, ale i tak mají mezi sebou zvláštní vztahy. Ve své podstatě se bezmezně milují, ale neříkají si vše a zdá se, že si v zásadních otázkách příliš nevěří, což je jen neustále přivádí do zbytečně komplikovaných situací plných nedorozumění.. Jejich vztah by se dal popsat slovem, a to jako zvláštní. Jak už název napovídá, ticho, které se mezi manželi rozhostilo, je dlouhotrvající a nebezpečné pro jejich vztah a budoucí život. Ticho halí tajemství, která se objevila a stojí v cestě vzájemnému porozumění. Lepší než pořádná hluboká promluva je pro oba partnery právě zmíněné ticho... 

Námět je to rozhodně zajímavý. Popravdě si ale vůbec nedokážu představit takhle dlouho s někým nemluvit a přitom s ním sdílet společnou domácnost. Šest měsíců absolutního mlčení je podle mě trošku nereálné. Ale co já vím? Bohužel i přes zajímavý námět musím přiznat, že zpracování mě nenadchlo. K postavám jsem si nedokázala za celou dobu vybudovat v podstatě žádný vztah. Jejich vyprávění, ačkoliv o zásadních věcech, bylo neosobní, divné a i silné okamžiky jejich života byly popisovány tak nějak nezúčastněně, možná až povrchně. Celkově postavy nejsou příliš popsány a rozebrány, a to po stránce fyzické tak ani po psychické. Což jsem viděla jako jeden ze zásadních problémů.

Kniha je rozdělena na dvě hlavní části, přičemž jedna je vyprávěna z pohledu Franka a druhá z pohledu Maggie. Změna úhlu pohledu, citů, ani konfrontace mezi nimi ale není příliš patrná. A styl vyprávění obou dvou je, jak už jsem zmiňovala, neosobní a v jistém směru i povrchní.

Celý příběh plyne na stejné vlně, žádné akční zvraty, žádná nečekaná překvapení. Dokonce i závěrečné rozuzlení, do kterého jsem vkládala naděje, nebylo ničím překvapujícím  a ve výsledku působí stejně zvláštně jako celá kniha. Stejně tak v úplném závěru a epilogu jsem čekala víc, něco jiného a podrobnějšího.

Přestože se kniha četla poměrně rychle, z výše zmíněných důvodů se mi k ní nechtělo příliš vracet.

Obálka knihy krásně ladí k ostatním knihám z edice 7lásky. Tentokrát se mi ale hlavní motiv nelíbí tolik, jako na ostatních knihách. V nepříliš vzdálené době se chystám na další knihu ze série, tak doufám, že mě zaujme více.





Knihu Ticho mezi námi si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

4 komentáře:

  1. knihu jsem měla dlouho na seznamu, nalákala mě na ni kamarádka, ale včera jsem seznam projížděla a knihu jsem odstranila... a dle tvé recenze nelituji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jsou v edici 7lásky mnohem lepší knihy, které bych na tvém místě vyzkoušela. :) Na druhou stranu, vím i o lidech, kterým se tahle kniha líbila moc... :)

      Vymazat
  2. Souhlasím s tebou, že tahle edice má určitě lepší knihy. Tahle sice není špatná a má zajímavý téma, ale ne úplně dobře v tomto příběhu uchopitelné - takové nereálné mi to přišlo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak - nereálné je výborně zvolené slovo. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.