Měsíční shrnutí #55 /červenec 2021

První prázdninový měsíc je za námi, a upřímně počasí zatím nic moc. Místo čtení u bazénu je to tentokrát spíš čtení za oknem a sledování deště... Co se knih týče, první polovina měsíce byla skvělá. Četla jsem jednu knihu za druhou a narazila jsem na samé skvělé tituly. Druhá polovina měsíce a zejména jeho konec byly trošku slabší. Pořídili jsme si nové roztomiloučké koťátko, které mi zabere téměř veškerý volný čas. Ale moc si to s ním uživám.

 


Počet přeřtených knih: 7

Počet přečtených stran: 1 608

Nejčtenější nakladatelství: Bambook, Cosmopolis, Metafora, Pointa, Red



Autor měsíce: Kathryn Hughesová
Proč: V podstatě všechny autorky mě něčím nadchly a uchvátili, proto bylo těžké vybrat jen jednu. Nakonec je to ale práve tato paní autorka, která mě dokázala lapit od první strany knihy, udržovat v napětí, soucítit s postavami... věřila jsem jí každé slovo a celkově se mi její styl psaní zamlouvá.

 

 

Největší překvapení: Klíč (Katheryn Hughesové)
Proč: Opět totéž. Mile mě překvapilo vícero knih, ale Klíč mě uchvátil asi nejvíc. Rozhodně je to adept na jednu z nejlepších knih letošního roku.

 

Největší zklamání: -
Proč: -



Ženská postava měsíce: Penelope (Pepe) - Štěstí má barvu levandule (Pauline Maiová)
Proč: Vlastně ani přesně nevím proč, ale od prví chvíle mi byla Pepe velmi sympatická a možnost žít v kouzelné Provence jí vyloženě závidím, stejně tak penzionek, o který se stará. 


Mužská postava měsíce: Peach - Knihkupectví ztrát a nálezů (Susan Wiggsová)
Proč: Pracovitý, charismatický fešák, který si dokáže se vším poradit, vše opravit a vždy je ochotný pomoc člověku v nouzi. Opravdu je třeba nějaké další vysvětlování. Jméno (přezdívka) nic moc, ale jinak značka ideál. Takového muže snů potkat...



Pár měsíce: Olka a Pietr - Kolotoč (Paulina Świst)
Proč: Tak to bylo hodně těžké. Nakonec jsem vybrala tyhle dva, ačkoliv to tak úplně není pár. Ani jeden z hrdinů mi nebyl příliš sympatická, ani do jednoho jsem se nedokázala vcítit a často nechápala jejich jednání, ale nedá se popřít, že jistou chemii mezi sebou prostě mají.



Nejlepší obálka: Klíč (Kathryn Hughesová)
Proč: Tady byla naopak volba naprosto jasná. Tahle obálka mě zaujala a uchvátila na první pohled. Při letmém pohledu i podrobném zkoumání má co nabídnout a je prostě nádherná.



Nejhorší obálka: Slabin snář (Eva Pelikánová)
Proč: Ošklivá není, ale líbí se mi nejméně ze všech, takže...

10 komentářů:

  1. ať koťátko děla jen a jen radost :)

    já mám za červenec přečten jeden komiks a šest knih :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, to určitě bude. :) Je to takové roztomilé kočičí miminko... stačilo pár minut a zamilovala jsem se. :)

      Vymazat
  2. všechny tak trochu mimo můj záběr :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné kousky jsi přečetla. Hodně mě láká Knihkupectví ztrát a nálezů. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To můžu doporučit. Neměla jsem extra vysoká očekávání a možná o to víc jsem byla překvapená. :) Brzy bude recenze. :D

      Vymazat
  4. Zvládla jsi pekné kousky, já bych si ráda přečetla Hodná holka, zlá krev.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu můžu jednoznačně doporučit. :) Stejně jako z prvního dílu, i z tohohle jsem byla nadšená. :)

      Vymazat
  5. Sedm knih je super počet :-)
    Já mám z těchto v "čekačce" Štěstí má barvu levandule.
    Jo a kotě je pěknej záhul :-) Já si pořídila kotě vloni na začátku prosince - díky kovidovému homeoffice. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda, rozhodně je třeba hodně času, pozornosti... :) Ale já si to užívám. Teď už jsem ho vypiplala z toho nejhoršího a je to pěkný divočák. :D

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.