Recenze: Prudký vzlet

Autor: Bianca Iosivoni

Název originálu: Flying High

Počet stran: 358

Série: Hailee & Chase

Díl v sérii: #2

Nakladatelství: Red

Rok vydání v ČR: 2021

 

 

Za recenzní výtisk moc děkuji Knihám Dobrovský!

 

Oficiální anotace:

V předešlé knize této řady Hailee, ta klidnější z dvojčat, která se doposud schovávala před světem ve svém pokoji mezi knížkami, vyrazila na dobrodružnou cestu napříč Amerikou. Postavila se mnohým výzvám, splnila si tajné sny a zamilovala se do šarmantního mladíka jménem Chase. Pokračování příběhu ale odhalí, že Hailee měla tajemství, o kterém on neměl ani tušení. Že láska ani naděje nebyly součástí jejího plánu. Už od prvního okamžiku věděla, že o něj přijde, protože na konci léta se její temný osud naplní. Přesto si Chase s každým úsměvem, dotykem a společným zážitkem získává její srdce a stojí při ní i poté, když je její tajemství odhaleno a Hailee se musí poprat se životem. Mají ale šanci? Nebo si musí přiznat, že ani láska někdy nestačí?

Tento příběh Hailee a Chaseho není jen dech beroucí. Je upřímný, citlivý a zpodobněním statečnosti.

Moje hodnocení:

Kniha Prudký vzlet je druhým a zároveň závěrečným dílem z romantické série o Hailee a Chaseovi. Tentokrát ale musím konstatovat, že mě nenadchla tolik, jako první díl.

První díl Strmý pád končil opravdu hodně otevřeně. Dalo by se říct v polovině věty... Po dočtení jsem hledala další stránky, protože jsem prostě potřebovala vědět, jak to s Hailee dopadne a jestli se stane to, co si myslím. Proto jsem se druhého dílu nemohla dočkat a otevřela jsem ho velmi rychle poté, co se mi dostal do rukou. 


Začíná v podstatě přesně tam, kde předchozí kniha skončila. Akce a psychicky vyhrocené situace jsou tedy hned v prvních několika stranách a udržují si podobnou nastavenou laťku. Bohužel postupem stran se příběh dostává do určitého druhu stereotypu, při němž se pořád dokola opakuje totéž, hlavní postavy řeší tytéž problémy a rozpitvávají své myšlenky. Pohledy do psychologie postav mám v knihách jinak ráda, ale tohle mi přišlo zbytečně moc. Ačkoliv téma sebevraždy je bezpochyby velmi silné a výrazné.

Postavy se v podstatě za celou dobu knihy výrazně nezměnily. Jejich chování i přes těžké životní situace zůstalo téměř stejné. Jak už jsem zmiňovala, dopodrobna byly rozebírány jejich niterné pocity a emoce, někdy až zbytečně rozvláčně. Paradoxně mi více "sedly" postavy vedlejší, jako byla Lexi nebo Charlotte. Naopak vyloženě mě rozčilovali Haileeini rodiče, kteří se podle mého názoru chovali zvláštně a neadekvátně situaci.

Fairwood se mi jako centrum dění líbil hodně. Tenhle druh amerických menších měst s jejich úžasnou atmosférou, mám v knihách hodně ráda. Navíc mít takové sousedy a přátele, jací zde žijí, musí být paráda. Popisy přírody i městského prostředí se mi také líbily a bylo snadné si celou scenerii představit.

Zhruba v poslední třetině jsem se do knihy konečně pořádně začetla a začala mi svým stylem připomínat předchozí díl. Opět to byly staří známí Hailee a Chase, kteří se společně postaví nepřízni osudu. Velkým plusem je také závěrečné rozuzlení, a to co se týče jejich vztahu, tak i nátlaku okolí. Kromě milého romantického příběhu, tedy kniha nese i několikero poselství. Tím nejdůležitějším je, že si člověk musí stát za svým a věřit v sebe sama a své sny. Je fajn plnit přání svého okolí, ale někdy je důležité udělat něco pro sebe a vybrat si vlastní cestu. 

Opět se ve vyprávění střídají oba hlavní hrdinové, což je skvělé. Sledovat příběh ze dvou různých stran a pohledů je vždycky zajímavé. Zvlášť v tomhle případě, když se city, pocity a psychika vypravěčů tak hodně liší. 

Celkově můžu říct, že kniha není špatná, ale čekala jsem prostě víc. Umím si představit lépe propracovaná silná témata, která jsou v knize řešena. Možná kdyby se oba díly spojily do jednoho a odebraly se nudné opakující se scény, bylo by to lepší.

Obálka knihy je krásná. Nevěřila bych, že to řeknu, ale možná se mi líbí dokonce o trochu víc, než předchozí fialová verze. Decentní krásné barvy a zlatavá mozaika je jednoznačně pastva pro oči. Oba díly vypadají krásně, zvláště vedle sebe.



 


Knihu Prudký vzlet si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

8 komentářů:

  1. škoda, že tě kniha tolik nenadchla, ale snad se série líbila celkově :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem toho názoru, že kdyby se obě knihy spojily do jedné, bylo by to naprosto ideální. :)

      Vymazat
  2. Mrzí mě, že kniha nesplnila tvoje očekávání, pokud někde na knihy narazím, asi po nich sáhnu, ale nebudu od nich čekat zázraky 😁.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to dobře uděláš. První díl byl moc fajn, ale tenhle už tolik ne... Jak jsem zmiňovala, jako jedna kniha by to bylo ideální. :D

      Vymazat
  3. Jejda, no jsem zvědavá, co na knihu řeknu já. Už se mi doma válí pěknou chvilku. Já jsem si hned po vydání totiž koupila první díl a docela se mi líbil, tak jsem si koupila i druhý - jenže už jsem mezitím zapomněla, co všechno bylo v tom prvním, tak jsem si ho šla přečíst znovu a hle - nemohu ten první dočíst, nějak se mi to najednou nelíbí, takže jsem se k druhému ještě nedostala. Ale když vidím tvé hodnocení, které není špatné, ale ani né top, tak se mi klidně kniha může ještě chvíli válet nepřečtená v knihovně.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně chápu, jak to myslíš. :) Já byla s prvím dílem také spokojená a do druhého jsem šla s vysokými očekáváními... Ale uvidíš, třeba se ti nakonec i druhý bude líbit. :)

      Vymazat
  4. Knihu jsem zaznamenala, ale neláká mne... a usuzuji, že to ani nevadí..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekla bych, že najdeš lepší knihy (zvlášť pokud tě ani moc neláká) :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.