Recenze: Snít znovu

Autor: Mona Kasten

Název originálu: Dream Again

Počet stran: 436

Série: Začít znovu

Díl v sérii: #5

Nakladatelství: Omega

Rok vydání v ČR: 2021

 

 

Za možnost zúčastnit se knižní štafety a přečíst si knihu moc děkuji Knihám Dobrovský!

 

Oficiální anotace.

Když se Jude Livingstonové v Los Angeles zhroutí sny, utíká za svým bratrem do Woodshillu, kde se chce znovu postavit na vlastní nohy. Jenže netuší, že jedním ze spolubydlících v bratrově domě je i její bývalý přítel Blake, kterému zlomila srdce. Blake jí hned na začátku dává jasně najevo, že mezi nimi už nikdy nemůže nic být. A ačkoli se toho Jude snaží držet, situace se začíná dost komplikovat…

Další román úspěšné autorky Mony Kasten, kterou si oblíbily čtenářky nejen v Německu. Ke známým postavám a příběhům z Woodshillu se v tomto díle připojuje odvážná a talentovaná herečka Jude.

Moje hodnocení:

Kniha Snít znovu je v pořadí již pátým a zároveň závěrečným dílem ze série Začít znovu, kterou je v poslední době vidět téměř všude. Já sama mám s touto sérii rozporuplný vztah. Zatím jsem četla první díl a tenhle poslední, přičemž z jednoho jsem byla nadšená a druhý pro mě byl trošku zklamáním.

Je jasně patrné, že právě tahle kniha pro mě byla zklamáním. Oproti prvnímu dílu jde podle mě o něco diametrálně odlišného. Nejspíš je to i kvůli opravu vysokým očekáváním, která jsem měla a velkému natěšení, bohužel očekávání nebyla naplněna. Nejedná se o velké zklamání, ale prostě to nebylo ono...


Ústřední dvojicí, kterou sledujeme, jsou Jude a Blake. 

Jude přijíždí do města za svým bratrem s tajemstvím a zpackanou kariérou herečky. Zároveň má pocit, že když nemůže hrát život jakoby pro ni skončil. Všechny její sny, přání a tužby se rozpadly na prach a jí nezbývá v podstatě nic. Musí se nechat, že se se vším snaží vypořádat sama, a to jak nejlépe to jde. Přesto mi jako hlavní hrdinka k srdci nepřirostla. Její chování mi místy přišlo hodně zvláštní a nereálné a neustálé fňukání mě rozčilovalo. Ano má to těžké a zhroutil se jí sen, ale kdo to těžké nemá? Navíc v jejím věku je reálná šance, že vše půjde napravit.

Oproti tomu Blake je na první pohled typická mužská postava. Je to svalnatý, pohledný sportovec, který je ale zároveň chytrý a empatický. V tomhle případě ještě ukřivděný a zahořklý a evidentě si moc neví rady se svými city. Navíc je po vážném zranění, u kterého není jisté, jak moc se zahojí, což mu na psychice nepřidá. Stejně jako u Jude i jeho chování mi místy přišlo zvláštní. 

Řekla bych, že se jedná o ideální dvojici, ti dva se hledali, až se našli. Co je netypické je, že se znají už z dřívějška a dokonce mají společnou minulost coby pár. Možná i proto mě jejich příběh tolik nezaujal, protože mi chybělo počáteční oťukávání a poznávání se. Více mě zaujaly postavy vedlejší, které mi přišli vesměs sympatičtější. Jeden příklad za všechny je Ezra, bratr Jude, který je naprosto úžasný starší ochranářský bratr, jakého jsem si vždycky přála. Příjemné setkání je také s ostatními dvojicemi z předchozích dílů, které jsou lehce zmíněny, případně se na chvíli mihnou kolem.

 

Musí se nechat, že je kniha opravdu čtivě napsaná a když se člověk začte, na posezení zhltne xy stránek, ani neví jak. Téma není špatné a stejně tak některé zápletky a nápady. Ve výsledku mi ale celý děj přijde místy zbytečně moc rozvláčný a natahovaný. Bude to znít hrozně, ale těšila jsem se, až se hlavní hrdinové dají dohromady a konečně se mezi nimi něco stane. Bohužel jsem si na to něco musela počkat téměř do úplného závěru. Většinu času kolem sebe jen tak zvláštně krouží a když už to vypadá, že se něco stane... nestane se nic.

Jako závěrečné uzavření série mi přijde, že knize něco chybí. Do hlavních postav jsem se nedokázala příliš vžít a do čtení jsem se místy musela skoro až nutit.

Co naopak můžu pochválit je krásná obálka knihy. Celkově se mi líbí motiv, nápad s pruhy a provedení jednotlivých dílů. Moc nemusím postavy na obálkách, ale v tomhle případě je to pěkné. Navíc knihy vypadají vedle sebe skvěle.



 

 

Knihu Snít znovu si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

10 komentářů:

  1. tuto sérii vídám často, ale jde to mimo mě :)

    škoda, žee série není zakončena lepším způsobem :) ale třeba se ti budou líbit ty ostatní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V to doufám, jak jsem psala, první díl byl super... takže mě to u tohohle mrzí o to víc. :/

      Vymazat
  2. Tato série na mě bafá z každého rohu, ale nějak pořád nejsem přesvědčená o tom, že bych si ji chtěla přečíst..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně to taky říkám - tahle série je prostě všude. :)) Uvidíš, třeba časem až kolem ní nebude takový rozruch.

      Vymazat
  3. Tuto sérii mám koupenou, ale zatím nějak nestíhám si je přečíst. :)
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tak to máme úplně všichni. Spousta knih a žádný čas. :D

      Vymazat
  4. Na tuhle sérii se také chystám, jen úplně ještě nevím kdy 🙂 škoda, že z ní máš rozporuplné pocity, tenkrát mě na čtení nalákalo živé vysílání na insta od Dobrovského, takže jsem se začala dost těšit. Ale radši budu svoje nadšení pomalu krotit 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velká většina čtenářů je nadšená, tak třeba budeš taky. :D

      Vymazat
  5. Tahle série šla úplně mimo mě :-)
    Nemůžu číst všechno.. :DDD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to každopádně. :) Bylo by to super, ale člověk opravdu všechno nestihne.

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.