Recenze: Makramé: Drhání a Margaretina krajka

Autor: Iva Prošková a Marcela Mašková

Název originálu: Makramé: Drhání a Margaretina krajka

Počet stran: 112

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Grada

Rok vydání v ČR: 2020

 

 

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada!

 

Oficiální anotace:

Krásná, přitom jednoduchá a dnes už téměř klasická textilní technika, kterou stojí určitě za to poznat. Po krátkém pohledu do historie následuje popis základních principů makramé a jejích odlišností od původní techniky drhání.

Najdete zde vše, co pro její výrobu budete potřebovat včetně mnoha doprovodných fotografií, názorn
ých nákresů a dobře srozumitelných návodů. Určitě vás překvapí, že neobvyklé a na první pohled složité vzory, lze vytvořit poměrně jednoduchými pracovními postupy. Stejným způsobem je v knize zpracovaná i příbuzná technika - Margaretina krajka.

Moje hodnocení:

Kniha Makramé s podtitulem Drhání a Margaretina krajka je další z řady "vyráběcích" knih, které jsem tady už ukazovala. V tomhle případě to ale není kniha pro mě, ale pro moji maminku, která vyrábí ráda. (a co si budeme povídat, je v tom zdaleka lepší, než já).

Jak už název napovídá, knihu můžeme rozdělit na dvě hlavní části a to část o makramé a část o Margaretině krajce. 


První a větší část je věnována makramé. Autorky nejprve vysvětlují, že termíny vázání uzlů, uzlovatina nebo drhání jsou tři různé názvy této jedné techny, tedy techniky makramé. Dále v krátkosti popisují historii tohoto umění, která sahá až do starověku. Následuje soupis vhodných pomůcek a materiálu a pak už následuje samotná výroba. Ta je také rozdělena na vázací techniky a vzorník základních řad uzlů a poté samotné hotové výrobky. U každého je popsáno, kolik je třeba materiálu a následný popis pracovního postupu.

Druhá část Margaretina krajka. Opět je zde ohlédnutí do historie a představení tvůrkyně této krajky, něco o jejím životě, pracovních metodách. Zajímavý je také popis znovuobjevení krajky a příběh dvou žen, které jí vdechly nový život. Pak už následuje popis pomůcek, materiály, základních pojmů... Tato technika je podle mě mnohem komplikovanější, než drhání. Jednotlivé návody jsou možná i proto podrobněji rozepsané a s více nákresy

Po grafické stránce je kniha zpracována krásně. Prvním velkým plusem je pevná vazba, která není u tohohle druhu knih tolik obvyklá. No a potom zpracování obsahové - řada obrázků, náčrtků, fotek rozpracovaných i hotových výrobků... některé výrobky vypadají opravdu moc pěkně.

Jak už jsem v úvodu psala, mně osobně tahle kniha moc nepředá. Prolistovala jsem si ji, pročetla, ale něco vyrábět nemám v plánu. Jako laikovi mi přijde, že náčrtky nejsou pro úplné začátečníky a nejsem si jistá, jestli bych podle nich dokázala něco vyrobit. Každopádně, i přesto se kniha u nás neztratí.

Obálka knihy se mi líbí. Možná i z toho důvodu, že když se řekne makramé a drhání, představím si přesně něco takového.



Knihu Makramé si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

 

   

       

   

4 komentáře:

  1. Pěkná recenze, vždycky si u takových knih postesknu, že na tohle mám prostě obě ruce levé 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Ano, úplně rozumím, jak to myslíš. Ani já bych toho moc nevytvořila...

      Vymazat
  2. To není knížka pro mě - já mám na tohle antitalent :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně, ani pro mě. :) V tomhle případě se maximálně tak podívám na obrázky... :D

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.