Deset knižních dní / Dva žánry

Pomalu ale jistě se blížím ke konci deseti knižních dní. Bála jsem se, že půjde o stoupající tendenci obtížnosti. Nakonec jsem ale zjistila, že tenhle z bodů je asi nejjednodušší. Vybrat dva žánry pro mě nebylo nic těžkého...



1. HISTORICKÉ ROMÁNY
Nejčastějším žánrem, který vyhledávám jsou jednoznačně historické romány. Ale pozor, nejedná se o červenou knihovny, ale regulérní historicky podložené knihy, ve kterých se samozřejmě objevují smyšlené postavy, stejně tak ale i historické osobnosti a události.
Ráda se dozvídám o životě v dávných dobách, o tehdejších lidech... Samozřejmě si jako každá osoba ženského pohlaví ráda přečtu o zamilovaných dvojicích, kterým osud nepřeje. Podžánrem jsou rodinné ságy, ve kterých se vše výše popsané prolíná v rozpětí mnoha desítek let.


2. YA
Samozřejmě nelze číst jen vážné a těžké knihy. Proto často sáhnu po young adult literatuře a nestydím se za to. Ráda si přečtu jednoduchý, někdy až naivní příběh o lásce, která vítězí. V takovýhle knihách je vše jasné a já si při jejich četbě neskutečně odpočinu.
Existují ale i výjimky, které mají hlubší děj a zápletku. Zdá se mi, že v poslední době se s YA romány roztrhl pytel a je jich všude plno.

14 komentářů:

  1. Historické romány mě také baví :) Třeba zrovna Cizinka, nebo Bílá královna :) A YA je spolu s fantasy můj nejoblíbenější žánr :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se divím, většinou historické romány nikdo moc nevyhledává. :)) Spojení fantasy s YA = klasika. :))

      Vymazat
  2. Oba dva žánry čtu velice výjimečně, u YA to jsou také spíše thrillery, ale i romantiku. Fantasy nečtu vůbec. Ale každý čte, co ho baví, a to je na tom fajn :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Kdyby všechny bavilo to samé, byla by to nuda. :))

      Vymazat
  3. Historické romány poslední dobou hltám čím dál víc a víc. :-) Ale já bych asi vybrala horory a thrillery, ty čtu asi nejčastěji, ale snažím se číst čím dál víc žánrů a začínám dávat šance i romantice a YA. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Horory, to není nic pro mě. :)) Já taky přečtu v zásadě cokoliv, nejsem vyhraněná vyloženě na tyhle dva. :))

      Vymazat
  4. YA je i můj oblíbený žánr, ale historické romány teda vůbec :D

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to jsou zrovna dva žánry, ke kterým se dostanu málokdy, je ale pravdou, že když už po nějakém historickém románu sáhnu, obvykle se mi líbí, tak si myslím, že bych jim měla dávat víc šancí :) Třeba zrovna nad Cizinkou stále a stále váhám :)
    Pro mě by byl výběr asi docela těžký - mám nejraději thrillery, horory, detektivky a psychologická dramata, ale je pravda, že se tyto žánry velmi často (alespoň v mnou čtených knihách) prolínají :)
    Měj se moc hezky a budu se těšit, co vybereš za superschopnost :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud nad Cizinkou váháš, jednoznačně doporučuju. :)) Já se taky nezaměřuju jen na tyhle dva žánry. Spíš jsem volila nejčtější za poslední dobu.
      A ohledně té superschopnosti... to bude oříšek. :))

      Vymazat
  6. Já teda historické romány žeru moje oblíbená autorka je Ruta Sepetys, které je pro takové historické fikce jako stvořená. Proto bych si chtěla v brzkém čase přečíst i Cizinku a tím celou sérii snad se mi to vydaří. Samozřejmě nemohu pohrdat fantasy a celým tímto světem, co bych to potom byla za čtenáře, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Ruty Sepetys jsem ještě nic nečetla, ale chystám se. :)) Cizinku rozhodně doporučuju.

      Vymazat
  7. YA jsem dřív hodně četla, teď už vůbec. Odradila mě ona zmiňovaná jednoduchost a naivita příběhů. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě právě ta jednoduchost uklidňuje. Jednou za čas je potřeba vypnout a oddychnout si. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.