Recenze: Jak ulovit boháče

Počet stran: 408

Série: Rebelky z Oxfordu

Díl v sérii: #3

Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání v ČR: 2023

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Cosmopolis!

Hattie Greenfieldová, dědička bankovního impéria, chtěla v životě tři věci – získat uznání v uměleckých kruzích, bít se za správnou věc a provdat se za skutečného džentlmena. Jenže se z donucení ocitla před oltářem s přitažlivým, ale zasmušilým finančníkem Lucianem Blackstonem, jehož temná minulost a bezohledné obchodní praktiky nahánějí britské šlechtě strach.

Lucian Blackstone se sám vypracoval a získal obrovské bohatství, jediné, co mu chybí, je společenské postavení. A tak když mu do klína spadne dcera jeho obchodního soka, neváhá a chopí se příležitosti, aby mohl uvést do pohybu své dlouho utajované plány.

Svatební cesta do Skotska však ukáže celou situaci v jiném světle. Hattie pomalu poznává Lucianovo pravé já a uvědomuje si, že oba můžou získat všechno – pokud jsou připraveni ztratit svá srdce

Kniha Jak ulovit boháče je v pořadí třetím dílem série Rebelky z Oxfordu, která je plná historie, boje za práva žen a samozřejmě také romantiky

Hlavními postavami jsou známé osoby z minulých dílů (Jak svrhnout vévodu, Jak zkrotit svůdníka), a to Hattie a Lucian Blackstone.

Hattie je kamarádka hrdinek z předchozích knih a patří do hnutí sufražetek. Není ovšem tak zapálená jako některé jiné. Pochází z bohaté rodiny Greenfieldů a bylo jí umožněno, přestože je žena, studovat malířství na univerzitě v Oxfordu. Je menší baculatější postavy s dlouhými zrzavými vlasy a často označována za hezkou. Ona sama bere označení hezká rovná se hloupá a za svými úsměvy a pokyvováním skrývá to, co si skutečně myslí, ale nemůže jako slušně vychovaná mladá dáma říct. Na jejím příkladu je krásně vidět, jak byly tehdejší ženy vychovávány k naprosté nevědomosti v řadě věcí, zejména intimních. Přesto ji láká zakázané ovoce, jako třeba pan Blackstone, kterého náhodně potkává na své tajné výpravě.

Lucian Blackstone se už také objevil, a to jako spolupracovník Tristana z podsvětí, který mu půjčil značnou sumu. Upřímně jsem si ho původně představovala jako starého, slizkého a obtloustlého muže, ale opak je pravdou. Je to mladý 29 letý muž, svým způsobem pohledný, černovlasý a svalnatý, se zvláštní povahou. Tu zapříčinily nepěkné události, které v dětství a mládí prožil. Kvůli nim se také nechce otevřít světu a staví si kolem sebe nepřístupnou zeď, díky které společně se svou pílí a schopnostmi se vypracoval tam, kde je teď. Jeho setkání a následný vztah s Hattie ho pomaličku nutí pochybovat, nebo měnit zajeté koleje svého života.

Jejich vztah je v podstatě od začátku divný. Zvláštní setkání, vynucená svatba spojená se strachem a nepochopením. Dalo by se říct netypické enemies to lovers. Sice nebyli vyloženě nepřátelé, ale aniž by ho znala, byla Hattie hozena do svazku manželského. Postupně se ale sbližují a ukazuje se, že se k sobě možná hodí a mají toho společného víc, než se na první pohled zdálo. Cesta je to ale pomalá.

Vzhledem k tomu, že se řeší jejich vztah, je zde poměrně velké množství erotických scén. Více než v minulém díle. Ale všechny jsou velmi dobře napsané, ve vícero různých situacích na základě toho, kde se jejich vztah zrovna nachází. Jsou podrobnější, hodně dobře napsané a nepůsobí trapně, nevhodně nebo vulgárně. Naopak zapadající do příběhu a dodávají mu na reálnosti. Množství postelových scén není jen žhavých, ale i povídacích, kde se navzájem svěřují se svými tajemstvími v bezpečném prostředí.

Zajímavou změnou je nové prostředí. Místo Londýna se ocitáme ve Skotsku. Proto není tolik prostoru věnováno sufražetkám a ženské otázce. Řeší se převážně postavení dělníků a hlavně horníků v období viktoriánské Anglie a nelidské podmínky, ve kterých byli nuceni žít a pracovat. Popisy práce v dole i života jsou hodně silné. Byť jsou upravené a nejsou popsané do úplných detailů. Realita musela být nesrovnatelně horší.

Nečekaný je také závěr. Počítala jsem s jednodušším vyřešením, tohle bylo trochu moc romantické a přitažené za vlasy. Otázka jestli by to bylo reálné (spíš ne), ale i tak je to krásné a romantické.

Celkově můžu říct, že jsem z celé série nadšené a tenhle díl mě obzvlášť nadchl. Může za to i to, že se jedná o moje oblíbené vztahové téma. Ale opět se mi potvrzuje, že autorka umí psát poutavě, napínavě, zajímavě... a člověk prostě chce číst dál a dál. Doufám, že brzy vyjde další díl.

Obálka knihy je krásná, stejně jako ty předchozí. Líbí se mi styl, kterým je vyvedena. Působí příjemně, historický kontext je jasně patrný a přesto není vulgární nebo nudná.

Knihu Jak ulovit boháče si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.