Recenze: Má to háček

Název originálu: Hoke, Line and Sinker

Počet stran: 320

Série: Sestry Bellingerovy

Díl v sérii: #2

Rok vydání v ČR: 2023

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Cosmopolis!

Lovec krabů Fox má pověst lehkomyslného svůdce žen. Je zárukou příjemně stráveného času v posteli, ale snídá radši o samotě. Ovšem pouze do chvíle, než pozná Hannah, která je vůči jeho šarmu imunní a chce být jeho… kamarádka! Na něco takového není zvyklý. Jenže Hannah se mu líbí a nechce o ni přijít, a tak souhlasí. Jak dlouho jim ale přátelství vydrží, když jí nezbude než se k Foxovi na nějaký čas přestěhovat?

Kniha Má to háček je druhým závěrečným dílem duologie Sestry Bellingerovy.

První díl Holka přes palubu se zaměřovala na Piper, která si své štěstí našla a  teď je řada na Hanně. Ta se zatím projevovala jen jako pomocnice a podpora Piper, ale teď je čas, aby se i na ni zaměřila pozornost.

Hannah je podle vlastních slov typická vedlejší postava a nemá na to být hlavní postavou svého života. Chce to změnit? Ano i ne. Pracuje v LA u filmu jako holka pro všechno a v budoucnosti by ráda dělala filmovou muziku, jen neví jak toho dosáhnout. Hudba prostupuje celým jejím životem a na každou situaci dokáže vymyslet vhodný hudební doprovod shrnující danou situaci. Hanna je hodná, pomáhá ostatním, ale nedokáže se vzepřít nebo projevit své názory.

Shodou náhod se natáčení nového filmu přesouvá do Westportu, města kde žije Piper. Velká většina příběhu se tady odehrává tam, což je přejemné připomenutí míst a událostí z minulé knihy. Bar, moře, rybolov a větrem ošlehaní rybáři.

Jako třeba Fox. Muž, se kterým si Hannah od svého odjezdu dopisuje, a aniž by to oba tušili, něco se mezi nimi díky tomu mění. Je to lamač dívčích srdcí s reputací proutníka se spoustou holek. Všechno jsou to jednorázovky, které Foxovi vyhovují. V hloubi duše ví, že mu tenhle život nestačí, ale je s ním smířený a raději se bude smát s ostatními, než aby se oni smáli jemu. Bojí se citového závazku, jeho city ho matou a všechny i Hannu raději odhání.

Kolečko odhánění a přivolávání se trochu komplikuje ve chvíli, kdy se Hannah k němu po dobu natáčení stěhuje.

Myšlenka společného soužití je fajn, stejně tak styl, kterým autorka píše. Nemůžu si pomoc, ale něco mi prostě chybělo. Možná víc chemie, erotiky, hlubší příběh a méně vnitřních myšlenek? Vnitřní myšlenky a monology mi obvykle nevadí, ale v tomhle případě jich bylo strašně moc, nikam nevedly a neustále se opakovali. Postavy se točily v kruhu. Co se erotických scén týče, zdaleka nebyly takové jako v první díle. Musíme si na ně počkat do poslední třetiny a jen na dvě nebo tři. Ještě takové nic moc. Nejsou napsané špatně, ale čekala jsem více.

Moje vysoká očekávání byla asi hlavním důvodem, proč jsem ve výsledku trochu zklamaná. První díl se mi totiž líbil hodně moc a tak jsem i od tohohle očekávala něco podobného. Bohužel bez úspěchu. Neřekla bych, že je to vyloženě špatný příběh, ale jisté zklamání cítím.

Nepomohl tomu ani opravdu hodně sladký epilog. Který byl na jednu stranu hezkým uzavřením série, na druhou stranu až moc sladký.

Obálka knihy je ve stejném provedení jako první díl, takže se k němu hezky hodí. Nevypadá vůbec špatně a oba hrdinové jsou velmi dobře vystihnout.

Knihu Má to háček si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.