Čtenářská výzva 2020

  

Po celý rok běží na databázi knih čtenářská výzva. Ta si klade za cíl, přimět co nejvíce lidí/čtenářů k tomu, aby četli a hlavně, aby se pokusili vystopit ze své komfortní zóny a přečetli si něco jiného, nového. Něco k čemu by se jinak třeba ani nedostali.
Já se této výzvy účastním již po páté (vlastně od jejího založení) a stále mě plnění moc baví. Stejně jako každý rok, i tentokrát mě některé body bavily a zaujaly, nad některými jsem musela více přemýšlet, co si přečíst... nakonec se mi ji i tak podařilo dokončit, a to v předstihu asi dvou měsíců.
Pro nový rok 2021 je již zveřejněný seznam nový, a musím říct, že jednotlivá témata nevypadají vůbec špatně.
 
  
1. Kniha, jejíž autor letos oslaví (oslavil) kulatiny 
EGYPT: V NITRU PYRAMIDY (VERONIKA VÁLKOVÁ) recenze


 
2. Kniha, která má v názvu den v týdnu
ZPĚVY PÁTEČNÍ (JAN NERUDA) recenze
 

 
3.  Kniha, jejíž hlavní postava má vaše vysněné povolání
PAN UČITEL (BOŽENA NĚMCOVÁ) recenze
 


4. Kniha, která má na obálce květinu
OHNIVÉ KVĚTY (SUSAN MEISSNER) recenze
 

 
5. Kniha, jejíž hlavní hrdina trpí psychickou poruchou
ÚTOČIŠTĚ (JÉRÔME LOUBRY) recenze
 

 

6. Kniha, která vás zaujala svým názvem
HOŘÍCÍ KŘÍŽ (DIANA GABALDON) recenze

 

7. Kniha o holokaustu
OSVĚTIMSKÝ PROCES (ANNETTE HESSOVÁ) recenze


8. Kniha s názvem vystihující vaši osobnost nebo náladu
DOSPĚLOST JE MÝTUS (SARAH ANDERSENOVÁ) recenze


 

9. Kniha, jejíž první věta začíná zájmenem
MAGOROVY LABUTÍ PÍSNĚ (IVAN MARTIN JIROUS) recenze


10. Kniha autora, od kterého jste ještě nic nečetli
TAJEMSTVÍ BARUNKY PANKLOVÉ (HELENA SOBKOVÁ) recenze


 

11. Kniha autora, který získal cenu E. A. Poa
HVĚZDY NÁM NEPŘÁLY (JOHN GREEN) recenze


12. Kniha, která je na Databázi knih v době čtení méně než 20x v Přečtených
POSVÁTNÉ OHNĚ (JIŘÍ KARÁSEK ZE LVOVIC) recenze


13. Kniha od dánského autora
HYGGE - PROSTĚ ŠŤASTNÝ ZPŮSOB ŽIVOTA (MEIK WIKING) recenze


14. Kniha básní
PO NÁS AŤ PŘIJDE POTOPA (FRANTIŠEK GELLNER) recenze



15. Kniha, jejíž obálka se vám nelíbí
KNIHA MLÁDÍ A VZDORU (STANISLAV KOSTKA NEUMANN) recenze


16. Kniha, která má  názvu slovo "aneb"
LESNÍ PANNA ANEB CESTA DO AMERIKY (JOSEF KAJETÁN TYL) recenze


17. Kniha, ve které se odehrává svatba nebo pohřeb
HONZLOVÁ (ZDENA SALIVAROVÁ) recenze

 

18. Kniha, jejíž název je na obálce na červenou barvou
FOTOGRAFIE (DEBBIE RIXOVÁ) recenze

 

19. Kniha poprvé vydaná v roce 2020 (úplně nová kniha)
DÍVKA NA ÚTĚKU (JOANNA REESOVÁ) recenze


20. Kniha, která nesplňuje ani jedno z předešlých témat letošní výzvy
STROM DUCHŮ (BARBARA ERSKINOVÁ) recenze





Co vy a čtenářská výzva? Plnili jste? Pokud ano, jak se podařila? A co výzva 2021, přidáte se?

20 komentářů:

  1. Ze seznamu mě zaujaly knihy dvě - Dospšlost je mýtus (tu jsem nečetla, ale vypadá dobře praštěně) a V nitru pyramidy. Válková je skvělá česká autorka, která nadchla pro historii nejen mě, ale každého, komu jsem ji doporučila :D
    Četla jsi od ní víc knížek? :S

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, paní Válková je opravdu skvělá. Dokáže výborně propojit historická fakta s čtivým a zábavným příběhem. (nejen pro dětského čtenáře). Kromě této jsem četla ještě první díl série o Karlu IV., který byl také super. :)

      Vymazat
  2. gratuluji ke splnění výzvy :) je super, že tě baví a i letošní tě zaujala :)

    mně se výzvu nepovedlo splnit :/ chyběly mi dvě knihy, položka dva a šestnáct :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný výčet, zvolila jsi zajímavé knihy a gratuluji ke 100% splnění.
    Já ji dokončila jen tak tak, na blog shrnutí psát nebudu, takže pokud by tě zajímal můj výběr čtených knih - tak zde je odkaz: https://www.databazeknih.cz/ctenarska-vyzva/2020/mermaida-58774

    Ta na letošní rok mi několika tématy přijde jako celkem velký oříšek, takže 100% splnění nečekám, ale ještě je brzy na předčasné soudy. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se určitě podívám. :) Mě přijdou některá témata komplikovaná každý rok, a postupem času zjišťuju, že to vůbec není tak hrozné, jak se na první pohled zdálo. :) Uvidíme. :)

      Vymazat
  4. Dodatečně gratuluji k úspěšnému splnění výzvy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Zas jsem si díky ní rozšířila čtenářské obzory. :)

      Vymazat
  5. Ty jo, s dvouměsíčním předstihem? Gratuluji :)
    Na letošní výzvu jsem zvědavá. Má druhá přečtená kniha splňuje jedno téma, takže začínám dobře :D
    Tak ať se nám výzva povede na jedničku ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvidíme, jak se povede splnit výzva nová. Některá témata jsou skvělá, nad jinými se budu muset hluboce zamyslet. :)

      Vymazat
  6. to ja nikdy nesplnim, protoze se mi nechce cist neco mimo muj zajem, jenom abych to mohla zaradit :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já to také nedělám. Většinu knih bych četla stejně, akorát se mi do výzvy hodily. :) Několik takových, které jsem vybírala cíleně kvůli výzvě, mě ale i tak něčím zaujaly a dříve, nebo později, bych si je přečetla také. :)

      Vymazat
  7. Gratuluji, já se výzev na Databázi knih neúčastním, vždycky tam jsou věci, které se mi tak úplně nechtějí číst :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To úplně chápu, pro každého to není. :) Mě se právě líbí to, že můžu narazit na zajímavé a nečekané skvosty. :)

      Vymazat
  8. To je hezké :) taky bych se mohla letos zapojit! Ale obávám se, že bych nestíhala vybírat četbu do výzvy a ještě číst vlastní knížky a povinnou do školy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžeš to zkusit, jsem si jistá, že některé knihy ti budou pasovat, jak do povinné četby, tak do výzvy. :)

      Vymazat
  9. Gratuluji ti ke splnění výzvy. :) Též jsem použila Ohnivé květy pro stejné zadání. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toho jsem si u tebe hned všimla. :) A že to byla moc hezká kniha. :)

      Vymazat
  10. Já se takových výzev neúčastním. Čtu to co já chci a občas si z práce donesu knihu, která mě nějak okouzlí. Asi bych se nechtěla zaměřovat na témata. Ale jsi dobrá, že jsi výzvu zvládla. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu rozumím, každého takové plnění neláká. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.